مرجع آموزش پوکر ایران | Poker VQQ

مختصری از بازی پوکر

فهرست مطالب

برای آموزش پوکر باید بدانید، این سرگرمی با 52 کارت پاسور انجام می شود که شامل 4 خال مختلف است و هر کدام از خال ها شامل 13 کارت می باشد که با ترکیب اعداد و عکس ها می توان این 13 برگ را مشاهده کرد. طبیعی است که ترتیبی در این 13 کارت وجود داشته باشد که در بازی پوکر حائز اهمیت است. قطعا دانستن این مفاهیم اولیه، نخستین گام برای یادگیری بازی است.

بازیکنان باید در ابتدا مقداری از چیپ های خود را در یک طرف از میز که برای همه بازیکنان مشترک است قرار دهند. دیلر به همه بازیکنان کارت می دهد. بازیکنان به کارت های خود نگاه می کنند و بعد از آن هر بازیکن با توجه به دست خود و در نظر گرفتن ارزش کارت ها می تواند به خواست خود مبلغ شرط بندی را افزایش دهد. اصطلاحا به این افزایش مبلغ شرط بندی، ریز کردن گفته می شود.

پس از آن، دیگر بازیکنان باید به اندازه چیپدر پات قرار دهند و در صورتی که بازیکنی این افزایش مبلغ را نپذیرد، باید کارت های خود را بر روی میز قرار داده و از بازی کنار رود که در این حالت تمام چیپ های خود را از دست می دهد، به این عمل در بازی پوکر فولد کردن می گویند.

با توجه به سبک انتخابی بازی پوکر، کارت های دیگری که در هر نوع تعداد آن مختلف است به بازیکنان داده می شود و بازیکنان می توانند با در نظر گرفتن ارزش کارت و هدف خود بازی پوکر را کال، ریز، فولد و یا چک کنند.

پس از گذراندن چند مرحله بازی پوکر به اتمام می رسد. پس از این که آخرین ست بازی به پایان رسید، بازیکنان فعال در بازی باید کارت های خود را نشان دهند که صاحب بهترین 5 کارت ممکن، تمام پات ها را برنده می شود. اگر در بازی فقط یک بازیکن باقی بماند، می تواند بدون نشان دادن کارت خود تمام پات های موجود در روی زمین را برنده شود.

شما از دو طریق می توانید به هدف خود در بازی پوکر نزدیک شوید:

  1. داشتن بهترین 5 کارت ممکن در میان تمام بازیکنان
  2. متقاعد کردن سایر بازیکنان برای فولد کردن

به روشی که در شماره دو عنوان شد بلوف زدن می گویند. در واقع شما باید کاری انجام دهید که بازیکن حریف به این نتیجه برسد که شما به احتمال زیاد کارت های خوبی در دست دارید و به همین علت مبلغ را افزایش می دهید.

در این شرایط آن ها به جای قرار دادن چیپ در پات، فولد می دهند و از بازی خارج می شوند. اگر همه بازیکنان حاضر در بازی فولد دهند، شما می توانید برنده شوید، حتی اگر دست شما از همه بازیکنان بی ارزش تر و ضعیف تر باشد.-آموزش پوکر

هم اکنون مهم ترین سوال این است که چگونه می توانیم در این بازی برنده شویم؟ برنده این بازی به صورت دستی مشخص می شود و بازیکنان می توانند در هر 2 تا 10 دقیقه یک دست را بازی کنند. هر دست این بازی را 5 کارت تشکیل می دهد که متشکل از 3 کارت از 5 کارت موجود روی زمین است. در ادامه ترتیب دست های بازی پوکر را از بالا به پایین برای شما شرح می دهیم:

1. رویال فلاش که بالاترین دست بازی است و دارای 5 کارت یک رنگ و به ترتیب می باشد و از برگه آس به پایین شروع می شود.

2. حالت فول هاوس یک حالت با ارزش برای این بازی است، که در این وضعیت 2 کارت شبیه به هم و 3 کارت همانند در بازی آمده باشد. برای فول هاوس می توانیم مثال زیر را بزنیم:

2 کارت 8 پیک و 3 کارت 4 دل یک فول هاوس به حساب می آید.

آموزش پوکر بیشتر :  آموزش پوکر حرفه ای : سطح بندی و جلوگیری از اشتباهات
Powered by Inline Related Posts

3. حالت FOUR OF A KIND زمانی ایجاد می شود که 4 کارت مشابه یکدیگر در بازی بیایند.

4. حالت FLUSH یا رنگ مرتبط با حالت دست است. اگر 5 کارت دارای یک رنگ مشابه وجود داشته باشند، حالت فلاش رخ می دهد.

حالت های استریت، Three of kindT، 2pair ، pair از حالت های دیگر بازی هستند. در پایان نیز می توان به کارت هایی اشاره کرد که پایین ترین ارزش را در میان کارت ها دارند.

یکی از قوانین نانوشته بازی پوکر مرتبط با زمان فولد دادن دست ها است به همین دلیل شما باید این مهارت را در حین انجام بازی کسب کنید، زیرا گاهی بازیکنان با دست های باورنکردنی فولد می دهند و شما در پایان با مشاهده دست ها متوجه مهارت ویژه بازیکن برنده می شوید.

رتبه بندی دست های این بازی

بازیکنان در این بازی با جمع آوری 5 کارت، یک دست را تشکیل می دهند. هر دست ارزش خاصی دارد و در نهایت تعیین کننده برنده بازی خواهد بود. در بازی هایی مانند تگزاس هولدم و پوکر 7 کارته، دست دارای بالاترین امتیاز، برنده خواهد شد و در بازی هایی مانند راز، کم ارزش ترین دست برنده می شود.

در بازی های اسپلیت بالا یا پایین، هر دو دست با بیشترین و کمترین امتیاز برنده خواهد شد، البته قوانین متعددی برای تعیین رتبه دست های با ارزش و کم ارزش وجود دارد. یک دست در گروه برتر ارزش بیشتری نسبت به یک دست از گروه کم ارزش تر دارد. کارت های منفرد نیز امتیازات گوناگونی دارند و ارزش آن ها از بیشترین میزان به کمترین میزان به شرح زیر است:

A، K، Q، J، 10، 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2 و تک می تواند در مقام کم ارزش ترین و یا بی ارزش ترین کارت قرار بگیرد. معمولا هنگام استفاده از یک دسته کارت استاندارد 52 تایی با 10 گروه دست مواجه هستیم:

آموزش پوکر

در ادامه در مورد دست های گوناگون از کم ارزش ترین تا با ارزش ترین دست صحبت می کنیم. شما می توانید نمونه هر دست را در تصویر بالا طبق اعداد ذکر شده مشاهده کنید.

در رتبه بندی کارت ها به موارد زیر توجه داشته باشید:

1. هنگام بازی، داشتن 5 کارت هم نوع، بالاترین دست به شمار می آید.

2. در صورتی که کارت ها فول هاوس نباشد، هنگام رویارویی با دو دست، هر کدام که دارای کارت با ارزش بیشتری باشد، برتر است. مثلا فرض کنید که j-j-j-4-4 در مقابل j-j-4-4-4 باشد، اینطور به نظر می رسد که هر دو دست ارزش یکسانی دارند. در چنین موقعی به ارزش کارت های 3 تایی نگاه خواهید کرد. به همین خاطر دست اول برنده می شود، زیرا ارزش سرباز از کارت 4 بیشتر است.

آموزش پوکر

انواع بازی پوکر

آموزش پوکر بیشتر :  پوکر اوماها 5 کارت + 4 نکته مهم برای برد بیشتر
Powered by Inline Related Posts

قوانین و رتبه بندی دست ها و ورق های پوکر چینی

در این سبک از بازی بهترین 5 تایی از میان 7 کارت یعنی دو کارت در دست هر بازیکن و 5 کارت روی زمین که به همه بازیکنان تعلق دارد برنده بازی است. در واقع از بهترین دست ها یعنی تاپ استریت تا بدترین دست یعنی high card ممکن است در بازی مورد استفاده قرار بگیرد.

روش 5 کارتی که در ایران بیشتر مرسوم است اندکی متفاوت است. در بازی پوکر 5 کارتی، سه عدد از یک ورق استریت برتر است. رنگ هم دست بهتری از فول است. در بیشتر مواقع در پوکر 5 کارتی، از تمام  کارت ها استفاده نمی شود.این هم از آموزش پوکر ما.

چند اصطلاح اولیه و اجباری برای آموزش پوکر

تگزاس هولدم محبوب ترین نوع پوکر است و ما به مبتدیان توصیه می کنیم با آن شروع کنند. هنگامی که درک خوبی از تگزاس هولدم داشته باشید، سایر انواع پوکر کاملاً مشابه هستند و یادگیری آن آسان تر خواهد بود.

هدف پوکر Texas Hold em ایجاد بهترین دست پنج کارته با استفاده از هفت کارت موجود است. به هر بازیکن 2 کارت داده می شود که فقط آنها می توانند ببینند و از آنها استفاده کنند. سپس 5 کارت به وسط جدول داده می شود که کارت های جامعه هستند که همه می توانند ببینند و از آنها استفاده کنند.
دکمه فروشنده
پس از شروع بازی، یک فروشنده خیالی منصوب می شود. بدیهی است که در پوکر آنلاین، رایانه تمام معاملات را به صورت خودکار انجام می دهد، اما این فروشنده اسمی مهم است زیرا نشان می دهد چه کسی شرط های اجباری (معروف به blinds) را قبل از هر دست ارسال می کند و همچنین نشان می دهد که چه کسی اولین نفر در هر دور شرط بندی عمل می کند.

فروشنده فعلی با یک دیسک مشخص شده با “D” که به عنوان دکمه فروشنده شناخته می شود نشان داده می شود. در انتهای هر دست، دکمه فروشنده به سمت بازیکن بعدی در سمت چپ فروشنده فعلی حرکت می کند و پس از پایان هر عقربه به حرکت در جهت عقربه های ساعت ادامه می دهد.

آموزش : بلایند ها در پوکر

در تگزاس هولدم دو شرط اجباری وجود دارد که قبل از شروع هر دست انجام می شود. اینها به نام‌های “اسمال بلایند” و “بیگ بلایند” شناخته می‌شوند و تضمین می‌کنند که در هر دست چبپ هایی وجود دارد که باید برنده شوند.

بازیکنی که در سمت چپ دیلر قرار دارد، اسمال بلایند را قرار می دهد و بازیکن سمت چپ اسمال بلایند، بیگ بلایند را پست می کند.

در بازی‌های بدون محدودیت، اندازه بلایند ها بر اساس مقدار استکی که در آن قرار دارید تعیین می‌شود. بنابراین برای مثال در یک جدول $1 / $2، اسمال بلایند 1 دلار و بیگ بلایند 2 دلار خواهد بود.

آموزش پوکر : قبل از فلاپ – دور اول شرط بندی

پس از پست شدن بلایندها، دو کارت رو به پایین به هر بازیکن روی میز داده می شود، این کارت ها به عنوان کارت های سوراخ شناخته می شوند. فقط یک بازیکن می تواند این کارت ها را ببیند.

در این مرحله اولین دور شرط بندی آغاز می شود و هر بازیکن باید بر اساس قدرت کارت های خود تصمیم بگیرد که چگونه عمل کند. آنها گزینه های زیر را دارند:

فولد – کارت ها را دور بیندازید و در این دست بازی نکنید
کال – اگر بازیکن دیگری ریزش کرده است، اندازه بیگ بلایند یا بالاترین شرط را کال کنید و در دست شرکت کنید.
Raise – شرط بندی بزرگتر از شرط فعلی (یا بیگ بلایند) انجام دهید. هر بازیکن دیگری که بخواهد ادامه دهد، باید برای ادامه دادن شرط افزایش یافته شما را فراخوانی کند. یک افزایش حداقل باید به اندازه افزایش اندازه بیگ بلایند باشد، بنابراین حداقل افزایش 2 برابر مقدار بیگ بلایند باشد. در No Limit حداکثر افزایشی وجود ندارد، اگر بخواهید می تواند کل پشته شما باشد.
عمل همیشه روی یک میز در جهت عقربه های ساعت انجام می شود. در دور اول شرط بندی، اولین نفری که عمل می کند بازیکن سمت چپ بیگ بلایند است. هر بازیکن به نوبه خود عمل می کند تا زمانی که همه بازیکنان در میز عمل کنند و مقداری که هر بازیکن در دست خود در گلدان قرار می دهد برابر است.

آموزش پوکر بیشتر :  10 نکته بازی خانگی پوکر
Powered by Inline Related Posts

آموزش پوکر :فلاپ – دور دوم شرط بندی

پس از پایان دور اول شرط بندی، فروشنده 3 کارت را رو به بالا در وسط جدول قرار می دهد – این به عنوان “Flop” شناخته می شود. کارت‌های وسط جدول «کارت‌های اجتماعی» نامیده می‌شوند، زیرا برای دست‌های نهایی توسط همه بازیکنان به اشتراک گذاشته می‌شوند.

بازیکنان اکنون می توانند 5 کارت (2 کارت سوراخ + 3 کارت مشترک) از 7 کارت آینده را ببینند و باید ایده خوبی از نحوه پیشرفت دست خود داشته باشند. در این مرحله دور دوم شرط بندی آغاز می شود.

در این و همه دورهای شرط بندی بعدی، عمل با باقی ماندن اولین بازیکن در دست چپ فروشنده شروع می شود. این بازیکن می تواند:

آموزش پوکر : چک کردن – هیچ چیز را شرط بندی نکنید

شرط بندی – شرط بندی کنید که سایر بازیکنان حداقل باید برای ادامه در دست آن را فراخوانی کنند. حداقل شرط، اندازه بیگ بلایند است.
اگر همه چک کنند، این دور شرط بندی با شرط بندی هیچ کس به پایان می رسد. به محض اینکه کسی شرط بندی کرد، سایر بازیکنان می توانند:

فولد کنید – دست را بیرون بیاورید
کال کردن – با شرطی که انجام شده کال بگیرید
Raise – شرط انجام شده را افزایش دهید که بازیکنان دیگر باید برای ادامه در دست، آن را فراخوانی کنند.
مانند دور قبلی شرط‌بندی، بازی‌ها در جهت عقربه‌های ساعت در اطراف میز ادامه می‌یابد تا زمانی که همه بازیکنان تماس بگیرند، چک یا فولد کنند و مقدار قرار داده شده در پات توسط هر بازیکنی که هنوز در دست است برابر باشد.

آموزش پوکر : تورن

پس از دور دوم شرط‌بندی، فروشنده چهارمین کارت جامعه را رو به بالا روی میز قرار می‌دهد – به این کارت “گردش” می‌گویند، گاهی اوقات به آن “خیابان چهارم” نیز می‌گویند.

بعد از نوبت، دور سوم شرط بندی وجود دارد که دقیقاً به همان روش دور شرط بندی قبلی عمل می کند.

آموزش پوکر : ریور

پس از دور سوم شرط‌بندی، فروشنده پنجمین و آخرین کارت جامعه را رو به بالا روی میز قرار می‌دهد – این کارت ریور نامیده می‌شود.

بعد از ریور، دور چهارم و آخرین شرط بندی به همان روش دور قبلی انجام می شود.

آموزش پوکر : مرحله نهایی مسابقات

پس از آخرین دور شرط‌بندی، هر بازیکنی که هنوز در دست است، می‌تواند از هر ترکیبی از 2 کارت دست در دستان خود و 5 کارت مشترک روی میز برای تولید بهترین دست 5 کارتی استفاده کند.

بازیکنی که بالاترین رتبه را داشته باشد برنده پات می شود. اگر دو یا چند بازیکن دارای دست ارزش یکسانی باشند، پات بین آنها به طور مساوی تقسیم می شود.

Next Hand

وقتی دست تمام شد و پات به بازیکن برنده تعلق گرفت، بازی به دست بعدی می‌رود.دکمه دیلر به بازیکن بعدی در سمت چپ دیلر فعلی حرکت می‌کند، کارت‌ ها با هم مخلوط می‌شوند، کرکره‌ها توسط دو بازیکن بعدی پست می‌شوند و کارت‌ ها دوباره پخش می‌شوند.

این مقاله آموزش پوکر برای مبتدیان بود. برای یادگیری نکات مهم به سایر آموزش های پوکر ما سر بزنید.

 

error: ممنون که از سایت ما دیدن میفرمایید